Door de war for talent moeten werkgevers zich meer dan ooit onderscheiden.
Bij KBC gebruiken ze onze tool om de beslissingen die later door mensen genomen worden beter te maken

KBC had drie doelstellingen bij het opzetten van dit proces:

  1. De juiste kandidaten aanwerven (uiteraard!)

  2. Efficiëntie van het rekruteringsproces verhogen door de doorlooptijd te verkorten

  3. Zorgen voor een goede kandidaatervaring voor de sollicitant

Het bedrijf koos ervoor om het nieuwe talent acquisition platform, dat aan deze doelstellingen moest voldoen, te laten ontwikkelen door Nalantis. Net omdat wij gespecialiseerd zijn in taalkundige artificiële intelligentie. Het proces werkt als volgt: 

  • Een sollicitant vindt een vacature op de website van KBC;

  • Deze sollicitant biedt zich aan met een aantal beperkte basisgegevens en een cv;

  • De cv wordt vervolgens opgepikt door een cv-reader die, gebaseerd op artificiële intelligentie, analyseert of er een match is met KBC en de vacature;

  • Indien er geen match uitkomt, wordt dit resultaat overgemaakt aan de recruiter die dan beslist of de cv toch doorgaat naar een volgende fase of niet;

  • Is er wel een match uit de cv-reader, dan wordt de kandidaat automatisch uitgenodigd om online testen te doen en een vijftal vragen te beantwoorden in een video-interview dat opnieuw op AI steunt.

De data die door de Nalantis-technologie wordt gegenereerd laat de recruiters toe om betere beslissingen te nemen. Ook de snelheid van de procedure wordt gevoelig verhoogd. “We willen er zeker verder op inbouwen,” vertelt Hilde Maes. “We krijgen namelijk heel goede reacties van zowel de kandidaten als de hiring managers over het proces zelf. De technologie maakt het proces bovendien heel wat korter, wat goed is voor onze business. Een win-win dus voor alle partijen.” 

In de 'war for talent' moeten rekruteerders zich steeds meer onderscheiden, zelfs al tijdens de selectieprocedure. Bij KBC gaf dit aanleiding tot een nieuw rekruteringsproces waarin artificiële intelligentie voor HR van Nalantis werd geïntegreerd.

“We werken met digitale tools, gebaseerd op artificiële intelligentie,” vertelt Hilde Maes (HR director bij KBC). “Die tools gebruiken we om de beslissingen die door onze mensen genomen worden beter te maken.” 

Ben je als bedrijf geïnteresseerd in de mogelijkheden van onze talent management technologie? Neem contact op voor een kennismaking.


ENKELE Tevreden klanten